IN CONFORMITATE CU REGULAMENTUL (UE) 2016/679, PENTRU A UTILIZA ACEST SITE IN CONTINUARE, TE RUGAM SA ITI DAI ACORDUL PRIVIND FOLOSIREA COOKIE-URILOR SI PRELUCRAREA DATELOR PERSONALE COLECTATE PRIN FORMULAR SI EMAIL.

DE ACORD CE INSEAMNA COOKIE SI CUM LE FOLOSIM
CUM PRELUCRAM DATELE PERSONALE COLECTATE PRIN FORMULAR SI EMAIL

DIAGNOZA CU TESTER SDD

LA LAND ATELIER FOLOSIM CEA MAI NOUA VERSIUNE A SOFT-ULUI DE DIAGNOZA SDD FIIND CONECTATI, PRIN PLATFORMA OFICIALA TOPIX, LA BAZA DE DATE A PRODUCATORULUI JAGUAR LAND ROVER, DE UNDE PRIMIM PERMANENT ACTUALIZARI ALE CODURILOR DE EROARE

SDD - SYMPTOM DRIVEN DIAGNOSTICS

Instrumentul profesionist de diagnoza “SDD” a fost conceput de compania Jaguar Land Rover drept un suport tehnologic avansat pentru tehnicienii din atelierele auto care, incepand cu 2010, au inceput sa se confrunte cu probleme complexe de diagnosticare si de reparatie a multiplelor module electronice, a senzorilor de management si a algoritmilor de adaptare.

Computerele de diagnoza anterioare doar citeau codurile de eroare si le listau pentru a fi interpretate mai departe de catre specialistii auto.
Inovatia sistemului SDD consta in capacitatea sa de a analiza si de a recomanda solutiile optime.

TEHNICIENI SPECIALIZATI

In noua era de puternica digitalizare a automobilelor, atelierele de reparatie auto au nevoie de tehnicieni specializati in utilizarea diverselor soft-uri de diagnoza electronica si in acelasi timp de tehnicieni capabili sa aplice strategia necesara bunei desfasurari a reparatiei.

Prima “diagnoza” se realizeaza practic prin interfata umana, in momentul intrarii automobilului in service, prin enumerarea de catre proprietarul automobilului a simptomelor observate. Urmatoarea etapa este conectarea computerului SDD la bord si citirea de catre acesta a codurilor de eroare. Algoritmul soft-ului SDD structureaza simptomele pe zone predeterminate denumite si harti. Pentru fiecare harta se interogheaza modulul de comanda aferent. Exemple de zone de actiune:
sasiu
transmisie
electrica
caroserie

Iata ca noii tehnicieni auto nu se mai confrunta cu reparatii punctuale, pe componente separate. Acestia au in control subsisteme de a caror sincronizare depinde in final intreaga operatiune de reparatie.
De asemenea, abilitatea tehnicienilor de a lua decizii corecte in cel mai scurt timp si suportul informatic actualizat la zi sunt principalii factori care contribuie la gradul de satisfactie a proprietarilor de automobile.

FRFT - FIXED RIGHT FIRST TIME

Pana in 1999, la primele modele auto cu componente electronice, citirea codurilor de eroare se efectua manual, prin conectarea in bord a terminalelor de comunicare cu calculatorul central al automobilului care intra astfel intr-o stare de “auto-diagnoza” si transmitea prin becurile din bord diverse flash-uri a caror interpretare o faceau specialistii consultand un tabel de corespondenta.

In 1999, Jaguar Land Rover a creat primul soft de diagnoza automata, IDS - Integrated Diagnostic System, cu capacitatea de a identifica si de a sterge codurile de eroare.
Dar pe masura ce industria auto a inceput sa se concentreze din ce in ce mai mult pe optimizarea comenzilor electronice, in service-urile auto au ajuns automobile ce prezentau un numar crescand de coduri de eroare; in acelasi timp se inmulteau cazurile de “No Fault Found” pentru ca sistemul IDS, fara o actualizare permanenta, nu intelegea noile coduri si afisa un mesaj fals; se diminua astfel numarul de reparatii FRFT – Fixed Right First Time, in traducere “problema remediata din prima incercare”, ducand mai departe la scaderea gradului de satisfactie a proprietarilor de automobile in raport cu serviciile din atelierul de reparatie, pentru ca practic masina stationa in service foarte mult timp.

STRATEGIA LAND ATELIER

In zilele noastre orice model Jaguar sau Land Rover poate afisa pana la 4000 de coduri diferite DTC - Diagnostic Trouble Codes. Fara o strategie prestabilita, unui tehnician care se confrunta la prima scanare cu un numar foarte mare de coduri de eroare ii va fi greu sa gestioneze operatiunea de remediere, iar timpul stationarii automobilului in service va creste.

La Land Atelier Service Jaguar folosim cea mai noua versiune a soft-ului de diagnoza SDD fiind conectati, prin platforma oficiala Topix, la baza de date a producatorului Jaguar Land Rover, de unde primim permanent actualizari ale codurilor de eroare.

Tehnicienii Land Atelier sunt foarte bine pregatiti. Organizam frecvent sesiuni de training cu specialisti din Marea Britanie pentru a fi la curent cu toate noutatile tehnologice de diagnoza dar si cu particularitatile noilor modele Jaguar si Land Rover.

Pentru ca intreaga operatiune de diagnoza si de remediere nu este una liniara, tehnicienii Land Atelier au devenit abili in gestionarea timpului de interventie. Prin insasi structura sa, soft-ul SDD elaboreaza scheme de reparatie iterative. Exista coduri de eroare a caror remediere se va face din mai multe incercari, dupa fiecare incercare fiind necesar un alt test de verificare. Astfel, pentru fiecare set de recomandari prezentat de SDD, tehnicienii Land Atelier vor alege traseul ce asigura finalizarea reparatiei in cel mai scurt timp; dar acest lucru este posibil doar avand in spate mii de ore de lucru si de situatii rezolvate pe fiecare model Jaguar si Land Rover, asa cum se intampla la Land Atelier.

DISTRIBUIE
AUTOR:   COPYRIGHT: TEXT SI IMAGINI PROTEJATE CU AMPRENTA DIGITALA PE COPYRIGHTED.COM SI ARCHIVE.ORG